dissabte, 29 de desembre del 2012

Conceptualització de l'aprenentatge amb l'ordinador:Charles Crook

A GTIC em parlat sobre les metàfores de l'aprenentage per ordinador.
Aquestes són quatre metàfores, a continuació parlaré sobre totes elles.

Metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:
En aquest cas l'ordinador tutoritza l'aprenentage de l'estudiant. Es pot crear un paral·lelisme entre el funcionament d'alguns programes informàtics i la modalitat d'interacció a l'aula caracteritzada per aquesta seqüència:

iniciació (docent)-resposta (alumne)-avaluació (professor)

Aquesta interacció tambés es pot donar entre l'alumne i l'ordinador: l'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua, i a continuaciño l'ordinador obra un nou cicle.

Exemples: JCLIC

Metàfora de la construcció: l'ordinador com alumne:
L'alumne controla la màquina i no al inrevés. Els alumnes construeixen idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient de descoberta de l'aprenentage, són els alumnes els qui donene les instruccions a l'ordinador i ell les fa.

Exemples: Logo, Scratch
http://www.sacosta.org/rfid_castellano/scratch.html
Metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador:
Els simuladors permeten un aprenentatge per descoberta.



Exemples: La Doctora Xinxeta, Crayon Physics.

Metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina:
Utilitzar l'ordinador s'ha convertit en una de les coses més naturals en el nostre dia a dia.
Les situacions d'aprenentatge, les activitats que es proposen als infants haurien d'estar relacionades amb les seves experiències i amb les seves preocupacions.

Bibliografia:

  • Apunts de classe.
  • http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de.html
  • http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada